Halloumiburgare – Årets Foodservicevara 2018

Fontanas halloumiburgare utsedd till Årets Foodservicevara 2018

Branschpriset Årets Foodservicevara tilldelas en produkt som haft en särskilt framgångsrik lansering, bidragit till innovation i branschen och skapat mervärde för restaurang och storkök. Nu står det klart att Fontanas halloumiburgare vinner Årets Foodservicevara 2018.

 

Under torsdagskvällen delade branschorganisationerna DLF – Dagligvaruleverantörers Förbund, Visita och Livsmedelsgrossisterna för Restaurang och Storkök ut priset på Foodservice ’18. Vinnaren av det ärofylldabranschpriset blev Fontanas halloumiburgare, som fick hela 43% av rösterna.

 

Foto: Susanna Blåvarg

– Produkten ligger verkligen rätt i tiden, som ett välsmakande alternativ till hamburgaren och som skapat halloumifeber inom restaurang och fast-food. Den unika runda halloumiskivan är ett nytt sätt att äta burgare på när allt fler efterfrågar vegetariska alternativ, säger Niclas God, inköpsdirektör på Martin och Servera och ordförande för juryn i Årets Foodservicevara.

 

– Vi är jättestolta över att ha tagit emot det här priset. Vår pappa introducerade halloumi till Sverige i början av 80-talet och idag är det en självklar produkt på många svenskars matbord. Vi har så mycket hjärta i vårt företag och vår halloumiburgare är en produktinnovation som är helt i linje med vår vision ”En godare värld för alla”, säger Loizos Papadopoulos, VD på Fontana Food.